Lär dig att förstå din målgrupp för effektivare kommunikation
Heldagsseminarium
KURSBESKRIVNING
VDet mest träffsäkra sättet att kommunicera med dina målgrupper är att utforska och utgå från deras villkor, behov och intressen. Men hur lyckas man med det? Hur tar du reda på målgruppernas förutsättningar och hur förhåller du dig till dem i din kommunikation?
I den här kursen ger vi svar på dessa frågor. Vi går igenom olika sätt att se på och förstå målgrupper. Du får också praktiska tips för att hitta svaren på vilka förutsättningar olika mottagare har att faktiskt ta till sig dina budskap.
KURSINNEHÅLL
- All kommunikation sker – och beror – på mottagarens villkor. Vad innebär det för dina arbetssätt?
- Hur går snacket där ute kring ditt varumärke och din organisation?
- Så gör du för att förstå dina målgruppers villkor, behov, drivkrafter, tidigare kunskap och erfarenheter.
- Lär dig att utforma erbjudanden och budskap som dina målgrupper har förutsättningar att förstå, gilla och ta till sig.
MÅLGRUPP
Alla som vill förstå sina målgrupper bättre för att kunna kommunicera på deras villkor.
KURSLEDARE:
Geta Kroon och Martin Nordlinder Geta har jobbat med marknadsföring, kommunikation och varumärkesutveckling i stora och små företag, på både kund- och konsultsidan. Geta är också kursansvarig på Berghs School of Communication sedan många år tillbaka.
Martin är skrivande strateg med fokus på varumärkesutveckling och kreativa koncept. Martin har varit copywriter på reklambyråer samt startat och drivit konsultbyråer. Sedan många år även kursansvarig och gästföreläsare på Berghs School of Communication.
PRIS:
7900 kr exkl moms per deltagare, alt paketpris för grupp enligt individuell överenskommelse
PLATS:
Kurslokal i Stockholm eller hos din organisation.


Telefon: 070 309 27 38
E-post: kontakt@komment.se
