12 framgångsfaktorer för redaktionellt innehåll digitalt
Halvdags seminarium
KURSBESKRIVNING
Digitaliseringen har förändrat våra vanor i grunden. Därför behöver också redaktionell kommunikation och publiceringsstrategierna förändras.
Jonas Elgh har analyserat redaktionerna som lyckats bäst med sin digitala journalistik och går i den här kursen igenom 12 framgångsfaktorer. Han förklarar också hur du ska tänka och göra för att använda insikterna för att vässa ditt eget arbete.
KURSINNEHÅLL
- Så har publikens beteenden förändrats och så påverkas det redaktionella arbetet
- De viktigaste skillnaderna mellan att skapa redaktionellt innehåll för publik i print och digitalt
- Rutinerna som behöver förändras och utvecklas
- Verktygen du behöver för att förflytta gruppens fokus
- Så håller du i förändringarna Du får höra hela analysen och se exempel på vad som lyckas bäst och varför.
MÅLGRUPP
Kursen riktar sig till dig som vill förstå hur framgångsrika redaktioner gör digitalt och använda insikterna i det egna arbetet med redaktionellt material.
KURSLEDARE:
Jonas Elgh Jonas har stått mitt i den digitala transformationen sedan början av 2000-talet. Han Svenska Dagbladets webb under 15 år och har jobbat som konsult sedan 2016. Jonas har hjälpt många redaktioner att stöpa om journalistiken till en digitaliserad omvärld och bland annat lärt ut hur man hittar "klockrena" vinklar och rubriker.
PRIS:
4500 kr exkl moms per deltagare, alt paketpris för grupp enligt individuell överenskommelse
PLATS:
Online


Telefon: 070 309 27 38
E-post: kontakt@komment.se
