top of page

Ett förhållningssätt, hantverk och en strategi

Redaktionell metod och strategi handlar om hur vi smartare och mer effektivt organiserar det dagliga arbetet. 
Det skapar bättre förutsättningar för att producera innehåll som leder till fler klick och högre engagemang hos vår målgrupp. Komments erbjudande riktar sig till dig som vill lära dig mer om hur du kan använda metoden och skapa engagerande innehåll.

Workshops, seminarier, föreläsningar & kurser

pexels-george-milton-6953847.jpg

Slipa på din intervjuteknik

Vad är det som gör att en intervju blir bra? Hur kan du förbereda dig före mötet med intervjupersonen, och vad ska du tänka på under samtalet? Du får de bästa knepen som gör dig till en bättre intervjuare.​

 

​Heldag - Kurslokal i Stockholm eller hos din organisation

rubriker_edited_edited.jpg

Vinkel- och rubrikverkstad

Vad är verkligen intressant för din målgrupp? Hur hittar man relevanta vinklar och hur skriver man rubriker som fångar intresset och når ut - i en tuff digital konkurrens? â€‹â€‹â€‹â€‹

Halvdag - Online

Bild3_edited_edited_edited.jpg

12 framgångsfaktorer för redaktionellt innehåll digitalt

Digitaliseringen har förändrat våra vanor i grunden. Därför behöver också redaktionell kommunikation och publiceringsstrategierna förändras. Jonas Elgh har analyserat redaktionerna som lyckats bäst med sin digitala journalistik och går i den här kursen igenom 12 framgångsfaktorer.

Halvdag - Online

Staffan lång stillis_edited_edited_edited_edited.jpg

Så gör de som lyckas med redaktionell kommunikation

Vill du lära dig hur de kommunikatörer som lyckas med redaktionell kommunikation bär sig åt?​​

I vårt seminarium får du med dig de viktigaste insikterna från Staffan Ekengren, kommunikationschef och expert på redaktionell kommunikation. ​​

Heldag - Kurslokal i Stockholm eller hos din organisation

pexels-mike-chai-285623-842339_edited.jpg

Lär dig att förstå din målgrupp för effektivare kommunikation

Det mest träffsäkra sättet att kommunicera med dina målgrupper är att utforska och utgå från deras villkor, behov och intressen. Men hur lyckas man med det? I den här kursen ger vi svar på dessa frågor.

Heldag - Kurslokal i Stockholm eller hos din organisation

jason-goodman-Oalh2MojUuk-unsplash_edited.jpg

3 dagars intensivkurs:

Lär dig redaktionella metoden från grunden, bygg din strategi och kom igång

Målet med intensivkursen är att du utvecklar din individuella strategi för att använda redaktionella metoder på din kommunikationsavdelning. Utbildningen drivs i workshop-form med praktiska övningar och en rad konkreta verktyg. Du får hela tiden möjlighet att koppla de olika avsnitten till den egna verkligheten på hemmaplan.​

3 heldagar - Kurslokal i Stockholm eller hos din organisation

pexels-cottonbro-4098357_edited.jpg

Skräddarsytt för dig

Vi kan anpassa alla våra erbjudanden för de behov just din avdelning eller ditt team har och vi kan genomföra workshops på plats hos din organisation eller ditt företag.

 

För dig som önskar individuellt stöd i form av coachning eller rådgivning syr vi ihop ett särskilt paket. Hör av dig!

bottom of page